28 February 2011

mulut masin

mulut siapa masin? masinnya mulut seseorang itu hanya dapat dipastikan bila kita mencium mulutnya...aku tak pernah cium mulut, maka tak tahu lah mulut tu sebenarnya masin ke tak...owh, kotor sungguh fikiran itu...

sebenarnya, aku nak cerita pasal simpulan bahasa 'mulut masin' yang bermaksud perkataan yang diluahkan seseorang itu menjadi kenyataan...

cerita berkisar semasa zaman sekolah rendah...petang tu, loceng sekolah agama berbunyi menandakan waktu sekolah dah habis...jom balik!!! dalam perjalanan dari pagar sekolah ke jalan besar, aku borak-borak dengan kawan-kawan...

mula-mula, pasal lukis watak digimon dalam buku matematik...lepas tu, pasal Goku gabung badan dengan Bezita sampai tahap Super Saiya 3...lepas tu, pasal member yang excident bawak basikal sambil sebelah tangan pegang payung masa tengah hujan sampai patah tangan...

aku pun berkata "a'ah kan? dah lama aku tak tengok excident"
tiba-tiba, EEEKKKKKK........BOOOOMMM!!!

kereta dari jalan besar nak belok masuk ke kawasan sekolah...ada motosikal dari belakang...mungkin kereta lambat bagi signal...mungkin motosikal laju sangat atau sambil lewa...motosikal tak sempat nak elak kereta...motosikal melanggar bumper belakang kereta...penunggang motosikal masih tak jatuh...tapi motosikal sudah hilang kawalan...penunggang jatuh ke tepi jalan sambil memerhatikan motosikalnya bergerak sendiri 100meter ke hadapan dan jatuh ke dalam parit...

hurm....bukan sebab mulut aku masin kan??

p/s : masin adalah satu rasa,
apa rasa mulut yang sebenarnya?? haha

1 comment:

elfiz said...

http://elfiz-our.blogspot.com/2011/02/komen-mulut-masin-by-cool.html