28 April 2012

pelagus mall


oleh sebab sekolah aku jauh dari pekan Kapit, kitorang ada pilihan untuk cari barang-barang supply kat kantin...

ni bukan kantin sekolah... kantin sekolah kitorang disebut dewan makan... yang disebut kantin pulak, rumah Ayah Aso yang membekalkan barang-barang supply...

jom aku bawak korang ke kantin...

eh, tu dewan makan... kita lalu je...

haha... masuk hutan pulak...
hati-hati lalu kat sini... kalau lepas hujan, laluan ni memang licin...
 tak jauh dah sebenarnya... jalan sikit lagi, dah boleh nampak kantin...

kan aku dah kata, boleh nampak kantin dah...
seberang anak sungai pulak... masa ni, sungai nya cetek sangat... dah nampak macam lecah pulak... haha

yes... tu la kantin nya... haa, nampak hilux tu? tu la hilux Ayah Aso... yang kitorang guna tiap kali keluar masuk tu... haha

kena medak (tengok) dulu, nenek bisek (ada) ke nadai (takde)...
haha, korang ingat aku tak reti cakap iban? iso la sitik-sitik...eh?

macam ni la rupa kantin... tak la semegah giant supermarket... tapi boleh la, lengkap dengan barang-barang keperluan seharian...

makanan dalam tin ada... sardin, sambal udang, kari ayam, macam-macam lagi la...
air botol pun ada... kordial pun ada... sos, kicap, nescafe, susu... lengkap la...
stok maggie, telur pun ada... tong gas pun kantin jual jugak... tapi, nasib la kitorang pakai dapur elektrik je... jimat sikit duit kitorang... haha

dalam freezer, ada air tin... lengkap weh... oh ya, buku tulis dengan alat-alat tulis pun ada...
kalini, ini je yang Cikgu Idrus dengan aku shopping kat kantin ni... total RM46...

p/s : nasib baik ada kantin,
tak la kebulur sangat... 

No comments: