04 September 2011

kena puji

masa aku sekolah menengah dulu, aku agak famous... haha, bajet je... perasan tul... masa tu, form 2 rasanya... lepas habis kelas, aku dipanggil oleh 2 orang perempuan... haa, cuak kan? ntah nak buat ape kat aku yang suci ni... haha, dah terpesong dah cite ni...

sebenarnya, 2 orang kawan perempuan aku tadi tu nak mintak aku jadi bestfriend diorang... wah, ni lah kali pertama aku ada bestfriend secara official... sejak hari tu, kitorang jadi bestfriend... study sama-sama... sampai la habis sekolah... lepas SPM, masing-masing bawak diri... title bestfriend tu aku tak pernah lupuskan... sentiasa dalam hati aku, korang bestfriend aku yang paling official...

ceritanya, dorang berdua dah kahwin pun sekarang ni... alhamdulillah, yang sorang dah dapat anak... yang sorang pun makin bahagia dengan suami tercinta... baru-baru ni, aku dengan kawan-kawan ada buat majlis berbuka puasa... kat situ, aku berjumpa lagi dengan salah sorang bestfriend yang aku cakap tadi... sebelum ni, last aku jumpa dia, masa dia kahwin... hihi, aku bawak si kekasih ke majlis perkahwinan tu... tak tahu la bestfriend aku ni ingat lagi ke tak...

kat majlis berbuka puasa tu, aku borak-borak dengan suami dia... aku kenal suami dia ni sejak sekolah menengah lagi... masa tu aku form 1, dia form 5 rasanya... borak punya borak,
tiba-tiba dia puji aku, "weh, cantik gambar ko"...
aku pun terkesima la, "gambar mane?"
"gambar ko dengan awek ko la"
"owh... ada banyak... gambar yang mana satu?"
"semua... pandai ko ambik gambar... ko main DSLR ke?"
"haha... pakai handset je tu... takde duit la nak beli... tapi minat la"
"ko patut angkat sebiji la DSLR tu... talent ada"
"insyaAllah... lepas kerja nanti"

tudia... terkejut aku... tak sangka aku, diorang suami isteri ambik tahu jugak pasal gambar aku dengan si kekasih yang comel... haha, puji sikit kat kekasih... kang merajuk lak... ingatkan takde orang yang kisah sangat kat gambar-gambar kami yang ala-ala sweet tu... kite sweet kan, kekasih?

mesti korang tertanya, siapa dia yang aku duk cerita dari tadi kan? haa, ni dia Chuya dan suami, Abang Cho...

korang pun tertanya gak kan, "cantik sangat ke gambar nya tu?" haa... ni korang tengok sendiri... nilai sendiri... tak cantik, senyap... cantik, thumbs up...


eh, cukup la tu... gi tengok sendiri kat facebook la... bubuh dah kat sana... buat Chuya dan Abang Cho, terima kasih sebab memuji... haha, jemput le datang ke majlis kami ye... bila? tu nanti la kami bagitau... haha

p/s: tengok gambar kekasih, jadi rindu =(
tapi, suka tengok gambar kekasih, comel =)

2 comments:

miss kecik said...

e.................... pg gedik!!!! ;p

cool said...

ah...diam la ko dila...jeles r tu...haha