09 November 2011

tepuk tangan

Seminar Penyelidikan Tindakan
IPG Zon Timur 2011
10-12 Oktober 2011
IPG Kampus Kota Bharu

haha, cerita ni dah lama... tapi, aku nak kongsi jugak kat sini... baru ada masa nak menapak ke sini... alhamdulillah, aku terpilih untuk mewakili IPG aku ke seminar ni... selain aku, ada lagi 9 orang wakil IPG Kampus Sultan Mizan ke seminar yang berlangsung kat IPG Kota Bharu ni...

kitorang kena bentang kajian tindakan... takde markah pun... cuma bentang kat kawan-kawan dari IPG-IPG Zon Timur... lepas tu, ikot penonton la nak tanya ke tak... pelajar IPG lain boleh tanya soalan... pensyarah IPG lain pun boleh tanya soalan...

pembentangan kajian tindakan dibuat selari... ada 6 dewan pembentangan... aku kena kat Dewan Wawasan... dewan besar tu... bukan dewan kuliah... siapa nak datang tengok, datang je... nak blah pun, blah je... pintu keliling dewan... memang orang keluar masuk ikot suka la... gerun tak gerun kan? kena bentang kat depan tu...

sepatutnya, pensyarah pembimbing kena ada sekali masa bentang tu... sebagai sokongan la... tapi, sayangnya pensyarah aku ada kursus pulak... aku sorang-sorang je kat situ... pembentang lain semua ada pensyarah masing-masing... haha, sedih...

giliran aku petang... pukul 4:30 petang... giliran ke 5 dari 6 orang pembentang... bila sampai masa untuk aku membentang, aku pun ke depan... setting power point... dah la laptop pun pinjam pembentang ke 4 punya... pengurusan tak sediakan laptop pun... hadui...

aku pun mula membentang... dari slide pertama... ke slide seterusnya... aku tengok, semua orang mendengar dengan penuh khusyuk [diam]... sampai part animasi, yang aku buat untuk menggambarkan penggunaan inovasi aku [The Transformer]... tiba-tiba je,

*clap clap clap clap clap....

aku dengar ada orang tepuk tangan... tak pasti berapa ramai, tapi aku tak kisah jumlah pun... cuma, aku terharu ada orang betul-betul menghargai pembentangan aku... mata aku duk melilau cari siapalah yang tepuk tangan... tapi, pembentangan diteruskan sampai habis...

bila dah habis, bunyi lagi tepuk tangan... lagi gemuruh dari tadi... aku senyum-senyum je lah... haha, hati pun suka... sekarang, masa untuk sesi soal jawab... ada pelajar IPG mana ntah aku tak ingat, tanya soalan... aku jawab... setel... ada lagi sorang pelajar tanya jugak soalan... aku jawab... setel lagi... pastu, ada pensyarah tanya soalan... aku pun jawab... setel... tapi, dia tanya balik soalan... aku jawab lagi... eh, belum setel rupenye... dia sorang je, tanya aku dah dekat 5 kali... aku jawab je... tiba-tiba,

*clap clap clap clap clap...

haha, ada yang tepuk tangan lak... mungkin diorang setuju dengan jawapan aku untuk pensyarah tadi... dah habis, aku pun duduk... datang la pensyarah tadi, dia bagi aku pesanan... tu je la... terima kasih, encik.. haha

lepas tu, datang pulak 2 orang pelajar perempuan... diorang kata, diorang sangat teruja dengan The Transformer... wah, berbunga hati aku... tak sangka, dapat sambutan camni sekali... bukan ape, aku baru je pas tawar hati sebab kalah pertandingan hari tu... so, sambutan dari kawan baru ni sangat-sangat buat aku happy...

selain dari diorang berdua, aku dapat lagi kawan baru... walaupun seminar ni sangat-sangat teruk pengurusannya, aku seronok sebab dapat ramai kawan baru... seronok betul bila usaha dihargai... ini lah kawan-kawan baru yang aku dapat dari seminar ni...
dari kiri: Dylla, Ridzuan, Redha

it's so great to meeting you guys... it feels amazing that we could change ideas... i like that feeling... thank you, guys... i'm looking forward to collaborate with you guys next time...

p/s : duduk dengan orang hebat-hebat,
aku pun nak jadi hebat jugak lah !! haha

2 comments:

Anonymous said...

salam, bleh terangkan apa ya psl inovasi transfomers tu... utk pelajar atau utk cikgu ?...

* sy seorang guru math..

cool said...

saya cipta satu abm untuk ajar budak menukar unit panjang...dari mm sampai km...budak boleh nampak pergerakan titik perpuluhan yang berlaku bila menukar unit...

wah, tak sangka ada cikgu yg view blog tak seberapa ni...anyway, thanx a lot...hehe =)