06 October 2010

terhantuk tiang

pernah tengok orang terhantuk tiang? haha...mesti sangat kelakar kan? ini cerita tentang seorang kawan aku yang terhantuk tiang kat depan mata aku...

cerita berlaku sekitar 2003...petang tu, aku dan dia balik dari 'prep' petang sama-sama...kami berborak...kami bersembang...bila dah nak sampai pintu pagar asrama perempuan, aku pun berhenti dan dia terus berjalan menuju ke asrama perempuan...dalam masa yang sama, kami masih bersembang dan berborak...dia pun berjalan pulang dengan mengundur...tanpa menyedari keberadaan tiang di belakangnya...kemudian, bila dia berpaling ke depan, DANNNNGGGG!! dia terhantuk kat tiang tu....

Hahahahahahahahahaha~~~~~~~~~~~~
begitulah lebih kurang aku bergelak ketawa dek kerana lucu melihat telatahnya melanggar tiang tadi...aku gelak hampir menangis...sangat kelakar....haha

bila aku dah mula reda gelak tawa, aku perasan sesuatu yang pelik...dia tak sakit pun lepas langgar tiang tadi....dia tak marah pun aku gelakkan dia tadi...dia tak sedih pun setelah apa yang terjadi...sebaliknya, dia memandang aku dengan penuh rasa terpegun...........

terpegun??? haa....betul tu, terpegun...aku tanya dia, nape dia tengok aku macam tu? dia jawap, "ni kali pertama aku dapat tengok ko gelak, aku suke".............aku terus tersentak, membuatkan aku muhasabah diri...aku sedar selama ni aku memang sentiasa serius dengan kawan-kawan...membuatkan aku kurang kawan...maka, mulai saat itulah aku mula berubah menjadi seorang lelaki yang bersifat humor dan disenangi kawan-kawan...

terima kasih buat kawan aku tu, sebab dia lah aku mula berjenaka dan bergurau...aku akan ingat peristiwa bersejarah itu selama-lamanya...kau lah sahabat paling rapat dengan aku...walaupun sebenarnya kita mula kenal sejak 2000, dan mula menjadi rapat pada 2002, aku amat hargai persahabatan kita ini....

pada petang jumaat yang lalu (1 Oktober 2010), dia sudah sah bergelar isteri...meskipun aku tak berkesempatan dan berpeluang untuk menghadiri majlis persandingannya, aku di sini tetap mendoakan yang terbaik buat dia dan suami tercinta...

di kesempatan ini, aku ingin mengucapkan,
"Selamat Pengantin Baru, Semoga bahagia ke anak cucu, Semoga berkekalan hingga ke syurga..."
buat sahabat paling rapat yang aku pernah ada, Siti Farhain binti Saini serta suaminya, Nazharafis...

6 comments:

zaujahafis said...

slm...wei...teruja aku taw baca cete kau...apa pun tq sgt2.....u r da best ....semoga kau terus ceria n hepi...ngeh3x....

ekceli baru jumpa la blog kau...rajin2 jugak la nulih ye....hihiu..

slm syg la wat da best peren aku sorang nih....

cool said...

eh, aku br taw ko ada komen kt sini...hehe
ko la bestfriend aku yg plg spesel..

zaujahafis said...

hehe..post ko terkini cete tang bf tu..oo..asal aku macam tak tahu jew...cuya and abg choa...

cool said...

haha...yeke ko xtaw? cite yg mane ni? ape yg ko xtaw? meh aku kasitaw...haha

zaujahafis said...

dinner buka pose tu.....

cool said...

owh...dinner tu aku jumpe chuya n cho...huhu, abg cho la cite2 kt aku...