30 October 2010

sepatuku

tersebutlah kisah di suatu masa, di suatu tempat...luncai, anak pak pandir sedang bersiap-siap nak keluar ke bandar...rambut disisir rapi, kemeja dikemaskan, jaket disarungkan, jeans tidak dilupakan...setibanya di bandar, semua orang mentertawakannya...kenapa? sebab dia pakai selipar jepun...haha

bukanlah salah untuk keluar dengan memakai selipar jepun...tapi biarlah kena gayanya dengan aksesori lain yang dipakai...kalau pakai t-shirt plain dengan jeans biasa...orang tak hairan kalau kita pakai selipar jepun...tapi kalau pakai jaket, pakai la kasut, baru lah padan...

aku suka pakai kasut bila nak pergi ke suatu tempat yang jauh...aku suka pakai kasut bila nak pergi ke suatu acara yang penuh gaya...aku suka bergaya dengan kasut...sebagai seorang lelaki, aku perlu ada banyak kasut...kasut kulit untuk ke kuliah dan acara formal, kasut gelanggang untuk main pemainan gelanggang, kasut padang untuk main permainan padang, kasut khas untuk dipakai berjalan-jalan...

so, kat sini aku nak kongsi koleksi kasut yang aku ada buat masa ni....

kasut Nike Zoom Aspiration ni, aku beli semata-mata demi basketball...aku puas hati dengan kasut ni, sebab tahan lasak untuk semua jenis sukan...dah lebih setahun aku pakai, masih lagi takde pape yang rosak even sehelai benang...berbaloi dengan sen nye...*bling3

kasut Paul Smith ni, aku beli khas untuk jalan-jalan...sebab dia simple dan menarik...erm, lagipun masa aku beli ni, aku tengah kemaruk barang-barang Paul Smith...hehe

kasut Adidas Liverpool ni, aku dapat daripada pakcik aku...dia dah pakai 3 tahun, kasut ni masih segak tanpa sebarang rosak...walaupun aku tak fanatik kat mana-mana kelab bola inggeris, aku tetap bangga dengan kasut ni...hehe

kasut bola je yang aku lum ada ni...bile ntah nak beli...kang aku beli, bukan pakai sangat...tunggu dah kerja nanti la baru beli...eheh, kalau korang perasan...semua kasut-kasut tadi ada satu persamaan...cuba teka...

lambat!! jawapan nye, warna merah...haha, aku mengaku aku agak tertarik dengan objek-objek yang ada unsur merah...sangat cantik di mata aku...baru aku sedar, banyak lagi barang-barang lain yang aku beli...hampir semua ada warna merah...kih3

p/s : kasut dah ada,
jaket lum ada,
hehe...

No comments: