02 November 2010

kad matrik

dulu masa sekolah rendah, name tag kita pakai pin...bila takde kerja, kita pun kikis kapur dalam nama tu...pastu bubuh kapur kaler2...haha

bila kat sekolah menengah, name tag kita jahit kat baju...kalau kita kaya, kita ada 16 helai baju sekolah, kita kena beli 16 name tag, pastu kita kena jahit kat semua baju kita...nasib baik kita tak kaya...hehe

bila dah masuk maktab, name tag kita pakai kad matrik...wah, bunyi dia memang siswazah...hujung tahun ni, dah 9 semester kita masuk maktab...dah 4 orang jadi pengarah maktab...maka, kad matrik kita pun dah tukar-tukar...hihi, nak cerita pasal kad matrik je...31 Oktober 2010, dapat kad matrik baru...haha, tinggal setahun lagi nak keluar pun dapat kad matrik baru lagi...

haa...ni la kad matrik yang membuktikan aku adalah pelajar PISMP Matematik di IPG Kampus Sultan Mizan...

kad pertama >
aku suke kad yang ni sebab design dia...sekarang, kekasih hati yang simpan kad ni dalam dompet dia...nanti senang dia nak ngaku, "ni haa boyfriend aku!!"...haha *berangan

kad kedua >
sejak masuk degree, ni la rupa kad aku...4142, santek nombor tu...ada sequence...ascending order...haha

kad ketiga (terkini) >
yeah, mungkin ini adalah kad terakhir yang aku dapat sebelum posting tahun 2012 nanti...tapi, kad ni aku dapat yang potrait je...yang landscape tak dapat lagi...

kad-kad sebelum ni, semuanya didapati dalam bentuk potrait dan landscape...yang potrait, pakai dalam maktab, gantung kat leher, tinggal kat guard bila nak keluar...yang landscape, simpan dalam dompet, guna untuk tonton wayang, masuk waterpark, masuk zoo, masuk themepark dan segala bagai yang boleh, dengan harga istimewa pelajar...hahaha

p/s : pernah mintak kad matrik kekasih hati,
tapi dapat lesen L je...uhuh
~bersyukur~

2 comments:

. h i d a y a h . said...

gilos.
org pun ada kad metrik la. hoho

gedik2 gn kite ek? berdiri bulu rome. kikiki

cool said...

giloskan kau la, senget...haha

gedik ke? alamak, terjangkit dgn dia r ni...kui3