07 February 2013

melompat lebih tinggi

kalini aku nak cerita pasal kerja gila yang aku buat dengan sorang member aku, Che We... masa tu kitorang form 2... kitorang sama-sama duduk asrama... masa tu, ada bangunan sekolah 4 tingkat tengah dibina... belum siap pun lagi...

hujung minggu tu, ramai budak asrama keluar outing ke bandar... kitorang ni sengkek je... kitorang stay la kat sekolah... jalan-jalan kat sekolah keluar masuk kelas terjah meja awek-awek comel... haha

lepas tu, saje la naik jap bangunan 4 tingkat baru tu... kitorang dapat naik sampai tingkat 3 je... tingkat 4 belum ada lantai... dinding penghalang kat kaki lima tu belum buat pun... so memang senang-senang la nak jatuh ke bawah...

http://2.bp.blogspot.com/-l9Cr9tq6Tpg/Tzan-n8feDI/AAAAAAAAEJw/QgSZZtygCno/s1600/Gambar%2BYang%2BBuatkan%2BAnda%2BGayat%2B5%2B%25281%2529.jpg
gambar ihsan cikgu google
kitorang usha bawah... wuiyooooo!! pergh, gayat giler!!
tapi ada sesuatu yang menarik perhatian kitorang... eh, ada bukit pasir la kat bawah tu...
so, kitorang turun ke tingkat 2... kitorang nak terjun ke bawah... landing atas bukit pasir tu...
baru nak lompat, aish tak boleh jadi ni... cuak beb! tenangkan diri dulu... ambil jarak sikit... sikit lagi nak lonjak, aish tak boleh jadi ni... dupdapdupdap je dada... relax dulu... kitorang duduk melunjur...

Aku : kalau jadi pape kat aku, ko tolong kirim salam kat Tiara (bukan nama sebenar)... ko bagitaw dia, aku dah lama suka dia...
Member : aku pun sama, kalau jadi pape kat aku, ko tolong kirim salam kat Fiona (bukan nama sebenar)... aku memang teringin nak bagitaw dia yang aku suka dia...

perbualan tu berlanjutan selama lebih kurang 15 minit... dan tiba-tiba...
gambar ihsan cikgu google
aku nekad terus terjun dan... whoaaaahhh!!! aku dah landing atas bukit pasir... gila heaven rasa adrenalin masa terjun tadi... Che We pun dah landing belakang aku... aku pandang Che We... Che We pandang aku... kitorang berlari ke tingkat 2... lompat lagi... dan lagi... dan lagi... sampai la kringgggg!! oh, masa untuk makan.... haha loceng dewan makan dah bunyi...

aktiviti sihat tu kitorang ulang lagi minggu depan... tapi, ada follower lak... pastu makin ramai... dan makin ramai yang ikut lompat...

kitorang bosan... so, kitorang dah taknak lompat... tiba-tiba, warden sergah dan tangkap diorang semua yang lompat tu... haha, kitorang selamat sebab tak lompat walaupun kitorang yang mulakan... hahahaha

p/s : seriously, please dont try this!

No comments: