10 February 2013

raya seorang diri

harini tahun baru cina... ramai kawan-kawan balik ke semenanjung... sempat diorang beli tiket flight... aku? terpaksa la stay kat Kapit ni sorang-sorang... oleh sebab bosan, aku pergi la shoot sekejap... dan ini lah hasil harini...

saje nak testing edit gambar hitam putih... masih belajar lagi ni... cemburu tengok gambar orang lain hitam putih tapi smart gila... gambar ni aku buat grayscale lepastu brighten dan deepen sikit color dia...

gambar ni aku buat grayscale... letak sikit vignet... brigthen sikit color...

gambar ni aku backlight (+/-) 60% lepastu baru buat grayscale...

gambar ni pulak aku backlight (+/-) 75%... brighten sikit color...
 
gambar ni aku backlight (+/-) 50% je... lepastu deepen sikit color...
 
gambar yang ni aku backlight (+/-) 25% je... lepastu contrast enhancement sikit...
 
gambar last ni aku letak vignet sikit... contrast enhancement sikit... brighten sikit... deepen sikit...

p/s : your comments are very useful,
so please do so...thank you!

2 comments:

Kauthar Afifah Ramli said...

aku suka gmbaq first dgn second tuuu. ada seni.

cool said...

hehe...tq fie...saje nk testing main black n white...